Festiwal Mozartowski w Warszawie

Klient

Warszawska Opera Kameralna

Zadanie

Opracowanie koncepcji i realizacja kampanii promocyjnej dla jubileuszowego, 25. Festiwalu Mozartowskiego obejmującej działania media relations, social media oraz aktywności niestandardowe. 

Działania

Kilkuetapowa komunikacja wydarzenia – jako całości, poszczególnych bloków oraz poszczególnych koncertów i przedstawień. Działania media relations skierowane do mediów masowych oraz ściśle targetowane (np. do mediów parentingowych). Organizacja konferencji prasowych, obsługa medialna prób generalnych. Kreacja i organizacja kampanii niestandardowej Mozart Wszędzie w momencie, gdy potencjał promocji trwającego Festiwalu był mniejszy. Użycie Facebooka jako narzędzia sprzedaży biletów. 

Efekty

12 tysięcy widzów na koncertach i przedstawieniach Festiwalu Mozartowskiego. Publikacje medialne o wydźwięku wyłącznie pozytywnym wskazujące wielokrotnie, że wydarzenie choć związane z muzyką klasyczną jest nowoczesne i dostosowane do potrzeb współczesnego odbiorcy. Średnio niemal 10 informacji każdego dnia trwania wydarzenia (w okresie półtoramiesięcznym). Bardzo niski koszt dotarcia do jednego odbiorcy – 0,0012 zł. Niestandardowa kampania Mozart Wszędzie, która odbyła się na półmetku Festiwalu zaangażowała w promocję ponad 40 modnych warszawskich kawiarni, klubów i restauracji. Przez cały dzień miejsca nadawały muzykę Mozarta. W każdym z miejsc znalazł się nietypowy branding kampanii – przezroczysta taśma z oznaczeniami wykorzystywana jako element scenografii wnętrz. Kampania odbywała się także w przestrzeni publicznej. W ramach akcji stare kasprzaki, boomboxy, radia łazienkowe, dziecięce zestawy do karaoke stanęły w 10 lokalizacjach, m.in. na Nowym Świecie, ulicy Chmielnej i Placu Zbawiciela. O Mozart Wszędzie informowały szerokozasięgowe media (np. Radio Zet, Eska, Teleexpress), podobnie sam Festiwal był obecny w szerokim spectrum mediów (m.in. Pytanie na śniadanie, Polityka, Gazeta Wyborcza, Metro, Rzeczpospolita, w Sieci).  Kampania promocyjna na Facebooku czynnie przyczyniła się do uzyskania dobrych wyników sprzedaży biletów docierając do blisko 200 tysięcy warszawiaków zainteresowanych wydarzeniami z kategorii muzyki klasycznej.