Buduj z nami kolekcję Zachęty

Klient

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki

Zadanie

Przeprowadzenie komunikacji projektu „Buduj z nami kolekcję Zachęty”, pierwszej w Polsce akcji crowdfundingowej dotyczącej budowania publicznej kolekcji sztuki.

Działania

Zaangażowanie licznego grona postaci ze świata kultury i popkultury dla osiągnięcia szerokiego zasięgu akcji w mediach społecznościowych. Wielotorowa komunikacja w mediach.

 

Efekty

Aż 465 fundatorów wpłaciło łącznie ponad 88 tysięcy złotych. Dzięki akcji także dodatkowi – nie biorący udział w publicznej zbiórce – fundatorzy zadeklarowali chęć indywidualnego sfinansowania zakupu dzieł sztuki. Tym samym „Buduj z nami kolekcję Zachęty” można zaliczyć do największych polskich sukcesów crowdfundingowych z dziedziny kultury. Do końca września zostanie sfinalizowany zakup ośmiu prac do kolekcji Zachęty. Szerokie dotarcie w mediach społecznościowych uzyskano dzięki otwarciu komunikacji na środowiska pozaartystyczne, w tym zaangażowanie w kampanię kilkudziesięciu postaci ze świata kultury i popkultury, m.in. Agnieszki Holland, Gosi Baczyńskiej, Katarzyny Tusk, Kędziora i Natalii Przybysz. Działania media relations zostały przeprowadzone równie szeroko zapewniając obecność w najbardziej zasięgowych mediach, z których wiele nie podejmuje na co dzień tematów związanych ze sztuką, m.in. Dzień Dobry TVN, TVN 24, Dzienniku Gazecie Prawnej, Wysokich Obcasach czy Radiu Zet.