Wystawa „Postęp i higiena” w Zachęcie

Klient

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie

Zadanie

Media relations wystawy; pokazanie wystawy w mediach jako jednego z najważniejszych kulturalnych wydarzeń sezonu w Polsce.

Działania

Stworzenie przekazu pokazującego trudną, problemową wystawę jako ciekawą opowieść o historii i współczesności przeznaczoną nie tylko dla miłośników sztuki, ale też „zwykłego” odbiorcy. Ściśle sprofilowane działania podzielone według typów mediów (masowe, kulturalne, lifestylowe, naukowe), ale też skupione na interesującym kontekście towarzyszącym pracom konkretnych artystów.

 
Efekty

Osiągnięcie rekordowo niskiego kosztu dotarcia do jednej osoby na poziomie 0,0005 zł za odbiorcę oraz 100% pokrycia w największych mediach opiniotwórczych. Ponad 30 indywidualnych wywiadów na temat wystawy „Postęp i higiena” z kuratorką Andą Rottenberg, dyrektor Zachęty Hanną Wróblewską oraz artystami. Ponad 100 innych istotnych publikacji. Artykuły we wszystkich opiniotwórczych tytułach prasowych o dużym zasięgu: Gazeta Wyborcza, Newsweek, Polityka, Rzeczpospolita, Wprost, Dziennik Gazeta Prawna, Gość Niedzielny, Tygodnik Powszechny, Do Rzeczy, Polska The Times. Obecność wystawy w mediach RTV o największym zasięgu, np. Telexpress (TVP1), Polsat, RMF FM, Radio Zet, Trójka Polskie Radio, Jedynka Polskie Radio. Publikacje także w mediach lifestylowych (m.in. Harper's Bazaar, Zwierciadło, Wysokie Obcasy).