Czytaj PL

Klient

Krakowskie Biuro Festiwalowe

Zadanie

Maksymalizacja zaangażowania odbiorców w ramach akcji promocji czytelnictwa „Czytaj PL”.

Działania

Media relations, nawiązanie relacji z blogerami, budowa społecznościowego potencjału akcji w internecie.

 

Efekty

56 tysięcy wypożyczeń darmowych e-booków i audiobooków uczyniło z „Czytaj PL” najbardziej efektywną kampanię promocji czytelnictwa w Polsce. Wirtualne książki trafiły nawet w odległe zakątki globu, m.in. do Australii, Austrii, Estonii czy Francji. Dzięki zaangażowaniu realnych i wirtualnych społeczności akcja rozszerzyła swój zasięg z początkowych 16 miejscowości do ponad 130. Na temat „Czytaj PL” ukazało się ponad 1100 publikacji, w tym w najbardziej zasięgowych mediach (m.in. TVP 2, TVN 24, RMF FM, Radio Zet). Ekwiwalent reklamowy działań public relations przekroczył milion złotych.