Wystawa „British British Polish Polish”

Klient

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie

Zadanie

Komunikacja otwarcia wystawy ze szczególnym naciskiem na dotarcie do nowego odbiorcy i mediów masowych.

Działania

Dwutorowa kampania media relations - oparta na sztuce skierowana do mediów i dziennikarzy branżowych oraz oparta na nośnych nazwiskach skierowana do mediów masowych. Przygotowanie dla mediów masowych zbioru faktów dotyczących nazwisk artystów, które mogłyby zainteresować masowego odbiorcę, np. rekordowe sumy sprzedaży prac Damiena Hirsta. 

Efekty

Dzięki szerokiemu dotarciu do dziennikarzy wcześniej nie zainteresowanych sztuką z przekazem przygotowanym pod kątem oczekiwań odbiorcy danego medium, udało się osiągnąć rekordowe zainteresowanie otwarciem wystawy wśród mediów mainstreamowych. Relacje z wystawy pojawiały się w programach informacyjnych, które zazwyczaj nie poświęcają uwagi kulturze (np. „Panorama”, „Teleexpress”, „Wydarzenia”), obszerne publikacje ukazały się w „Polityce”, „Newsweeku”, „Gazecie Wyborczej”. O wystawie informowały także serwisy newsowe największych stacji radiowych. Ukazało się ponad 50 dużych materiałów w mediach drukowanych oraz RTV, a także ponad 150 mniejszych publikacji. Otwarcie wystawy było jednym z dwóch najbardziej medialnych wydarzeń w świecie sztuki współczesnej roku 2013.