Katarzyna Bonda i „Okularnik”

Klient

Wydawnictwo Muza SA

Zadanie

Promocja powieści kryminalnej „Okularnik” Katarzyny Bondy.

Działania

Działania media relations prowadzone w okresie sześciu miesięcy. Niestandardowa kampania promocyjna w regionach. Działania w social media wraz z nietypową premierą książki na Instagramie.

Efekty

Ekwiwalent działań PR wyniósł ponad 2,7 miliona złotych. Na temat autorki i książki ukazało się w okresie od kwietnia do początku sierpnia 2015 roku ponad 2600 publikacji, w tym ponad 203 w prasie i 110 w stacjach radiowych oraz telewizyjnych. Zostało opublikowanych wiele obszernych materiałów na temat Katarzyny Bondy połączonych z sesjami zdjęciowymi, m.in. w „Twoim Stylu”, „Harper's Bazaar”, „Grazii”, „Skarbie” i magazynie „Książki”. Niestandardowa trasa pisarki przyniosła efekt w postaci dużej liczby publikacji w mediach regionalnych z Warszawy, Krakowa, Poznania, Łodzi i Gdańska. Przez tydzień Katarzyna Bonda poruszała się po Polsce mercedesem „okularnikiem”, który w powieści należy do jednego z głównych podejrzanych. Nietypowa premiera książki odbyła się na Instagramie. Na ponad trzydziestu kontach najpopularniejszych blogerów książkowych pojawił się podzielony na części rozdział książki. Dzięki przechodzeniu z konta na konto można było przeczytać spójny fragment. Akcja wygenerowała interakcję około 10 tysięcy użytkowników Instagrama. „Okularnik” jest najlepiej sprzedającą się książką polskiego pisarza w maju i czerwcu 2015 roku. Od trzech miesięcy pozostaje stale obecny na szczytach list bestsellerów sieci Empik i Matras. Nastąpił także znaczny wzrost sprzedaży starszych książek autorki (także „Pochłaniacz” ponownie trafił na listę bestsellerów Empiku, na miejsce 5).