Dom Aukcyjny DESA Unicum
Promocja kwietniowej Aukcji Rzeźby ze szczególnym naciskiem na pracę „Ptak” Aliny Szapocznikow.
Media relations obejmujące zasięgiem media masowe, biznesowe oraz kulturalne. Organizacja konferencji prasowej. Kontakt z dziennikarzami zagranicznymi.
Na Aukcji Rzeźby padły dwa rekordy. Pierwszy dotyczył rzeźby „Ptak” Aliny Szapocznikow – sprzedana za 1,958 miliona złotych (przy cenie wywoławczej 400 tys. i estymacji na poziomie 0,9-1,4 mln) praca stała się najdrożej kupioną w Polsce rzeźbą. Drugi to całkowity obrót z licytacji – 3,456 mln złotych – najwyższy dla krajowej aukcji rzeźby. Ekwiwalent reklamowy działań media relations wyniósł 710 tysięcy złotych. Publikacje na temat Aukcji Rzeźby ukazały się zarówno w najważniejszych mediach telewizyjnych (m.in. Dzień Dobry TVN, Telexpress TVP1, Panorama TVP2, TVN 24), jak i radiowych (np. Radio Zet, RMF FM, Trójka, Jedynka) oraz we wszystkich portalach horyzontalnych. Informacje o aukcji publikowała także prasa, szczególnie o charakterze biznesowym – Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Parkiet. Działania z mediami zagranicznymi zaowocowały m.in. artykułem na portalu jednego z najważniejszych światowych pism o sztuce – artreview.com. W sumie ukazało się ponad 100 jakościowych publikacji dotyczących Aukcji Rzeźby.