Aukcja Rzeźby

Klient

Dom Aukcyjny DESA Unicum

Zadanie

Promocja kwietniowej Aukcji Rzeźby ze szczególnym naciskiem na pracę „Ptak” Aliny Szapocznikow.

Działania

Media relations obejmujące zasięgiem media masowe, biznesowe oraz kulturalne. Organizacja konferencji prasowej. Kontakt z dziennikarzami zagranicznymi.

 

Efekty

Na Aukcji Rzeźby padły dwa rekordy. Pierwszy dotyczył rzeźby „Ptak” Aliny Szapocznikow – sprzedana za 1,958 miliona złotych (przy cenie wywoławczej 400 tys. i estymacji na poziomie 0,9-1,4 mln) praca stała się najdrożej kupioną w Polsce rzeźbą. Drugi to całkowity obrót z licytacji – 3,456 mln złotych – najwyższy dla krajowej aukcji rzeźby. Ekwiwalent reklamowy działań media relations wyniósł 710 tysięcy złotych. Publikacje na temat Aukcji Rzeźby ukazały się zarówno w najważniejszych mediach telewizyjnych (m.in. Dzień Dobry TVN, Telexpress TVP1, Panorama TVP2, TVN 24), jak i radiowych (np. Radio Zet, RMF FM, Trójka, Jedynka) oraz we wszystkich portalach horyzontalnych. Informacje o aukcji publikowała także prasa, szczególnie o charakterze biznesowym – Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Parkiet. Działania z mediami zagranicznymi zaowocowały m.in. artykułem na portalu jednego z najważniejszych światowych pism o sztuce – artreview.com. W sumie ukazało się ponad 100 jakościowych publikacji dotyczących Aukcji Rzeźby.