Festiwal Apostrof

Klient

Empik

Zadanie

Wzmocnienie pozycji wydarzenia Apostrof. Międzynarodowy Festiwal Literatury. Zwiększenie frekwencji na spotkaniach autorskich. Promocja wszystkich eventów odbywających się w ramach Festiwalu Apostrof. Przygotowanie magazynu literackiego.

Działania

W ramach kampanii teaserowej w przestrzeni publicznej Warszawy stanął Domek Czytelniczy, w którym przez tydzień na przechodniów czekał specjalista badający preferencje konkretnych osób i kompilujący spersonalizowane listy czytelnicze. Działania media relations były prowadzone przez sześć miesięcy. Aktywności w social media zostały skierowane do wszystkich influencerów związanych z literaturą i czytelnictwem.

 

Efekty

Kampania teaserowa – Domek Czytelniczy – zwróciła uwagę na Festiwal Apostrof mediów na co dzień nieinteresujących się literaturą. O akcji informowały m.in. Fakt, TVN24, TTV, a także media architektoniczne i lifestylowe. Była szeroko komentowana w mediach społecznościowych, a ekwiwalent publikacji o niej samej wyniósł niemal 170 tys. złotych. Festiwal poprzedziły także zapowiedzi i wywiady z pisarzami obecnymi na wydarzeniu, m.in. w Newsweeku, Gali, Radiu ZET i RMF FM. Magazyn festiwalowy trafił do co najmniej 120 tysięcy odbiorców. Na temat wydarzenia ukazało się w sumie ponad 1413 publikacji, z czego 129 stanowiły publikacje w zasięgowych tytułach prasowych oraz stacjach radiowych i telewizyjnych. Zgodnie z założeniem zasięg informacji opublikowanych w mediach tradycyjnych i społecznościowych na temat Festiwalu Apostrof wzrósł znacząco – o 75 procent. Liczba publikacji rok do roku wzrosła o 31 proc., a ekwiwalent reklamowy o 94 proc. Na wydarzeniu pojawiło się niemal 8 tys. uczestników, a streamingi ze spotkań obejrzało pół miliona osób.