Komunikacja w czasach pandemii

Gdy odwoływaliśmy komunikowane i współorganizowane przez nas dla Empiku Targi Książki Dziecięcej Przecinek i Kropka od razu pomyśleliśmy o możliwościach jakie daje przestrzeń internetowa. O tym, że brakuje w niej jakościowych i wciągających aktywności dla dzieci. Tak powstał cykl warsztatów #wdomujestfajnieikropka. Rozpoczęliśmy go już w połowie marca, czyli dużo wcześniej niż ktokolwiek. Jego pierwsza odsłona to 20 filmów z dziedzin takich jak biologia, fizyka, chemia czy astronomia. Druga to filmy związane z książkami zazwyczaj prezentowanymi na Targach. Pierwsze 14 filmów zanotowało łącznie 2,5 miliona obejrzeń. Agencja odpowiadała za koncepcję warsztatów online, pozyskanie partnerów, koordynację produkcji oraz promocję cyklu.

 

Desa Design Days to odbywające się dwa razy w roku wydarzenie promujące polskie wzornictwo. Mimo epidemii koronawirusa organizator wydarzenia nie odwołał wiosennej edycji, tylko przeniósł ją do sieci. W ciągu dwóch dni odbył się cykl transmitowanych na żywo spotkań dotyczących polskiego wzornictwa. W tej formie odbyły się także warsztaty oraz oprowadzania kuratorskie. Łącznie przez 2 dni transmisje odtworzono 20 tysięcy razy. Agencja odpowiadała za koncepcję przeniesienia wydarzenia w przestrzeń online, promocję i obsługę social media podczas Desa Design Days online. Wydarzenie odbyło się w dniach 18-19 kwietnia. 

 

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki nie wstrzymała swojej działalności na czas pandemii. Teraz jest otwarta 24h/7dni – w świecie wirtualnym. Sztuka jeszcze nigdy nie była tak dostępna. Bez wychodzenia z domu można teraz zwiedzać wystawy, wziąć udział w warsztatach, pobierać i przeglądać publikacje, odwiedzić księgarnię i kupić książkę ze specjalną zniżką, poznać zwyczajowo niedostępne zakamarki galerii czy obejrzeć film na kanale Zachęta YouTube. Business & Culture odpowiada za komunikację działań Zachetaonline.pl.





 

Gdyby nie pandemia, to wydarzenie by nie powstało. Wymyśliliśmy Festiwal Polskie Wino online, aby promować to, co lokalne, ale cały czas nie do końca znane. Polskie winnice, które dostarczają swoje produkty zazwyczaj dla gastronomii, muszą mierzyć się dziś z wielkim problemem. Wydarzenie to cykl 20 spotkań na żywo z właścicielami winnic, sommelierami pracującymi w restauracjach na całym świecie oraz dziennikarzami specjalizującymi się w winnej tematyce. Pozyskaliśmy ponad 30 partnerów medialnych i merytorycznych. Agencja Business & Culture odpowiadała za koncepcję wydarzenia, kompleksową obsługę organizacyjną, oprawę graficzną oraz promocję. Odbywający się w dniach 23-26 kwietnia Festiwal Polskie Wino Online zanotował 93 tysiące zasięgu transmisji live.

 

„Wiersze w mieście” były największym wydarzeniem propagującym poezję odbywającym się w Polsce w przestrzeni publicznej. Wraz ze znacznym ograniczeniem naszej obecności w tej przestrzeni przygotowaliśmy koncepcję akcji #wierszewinternecie. W ramach działań po raz pierwszy w historii projektu każdy wiersz można nie tylko przeczytać, ale także go wysłuchać. Na Spotify powstała specjalna playlista ze wszystkimi wierszami w wersji audio, a nagrania wierszy „zalały” internet. W akcję zostały zaangażowane kanały social media instytucji kultury, bibliotek, wydarzeń, lokali gastronomicznych m.in. Nowy Teatr, Kraków Miasto Literatury UNESCO, Sopoteka, Biblioteka Sopocka, Mysia 3, Europejski Poeta Wolności, Festiwal Złoty Środek Poezji, Loesje i Teatr Capitol. W sumie w #wierszewinternecie zaangażowaliśmy ponad 100 partnerów i w połowie akcji osiągnęliśmy już zasięg 4,5 miliona. Odpowiadaliśmy za koncepcję wydarzenia, pozyskanie partnerów do współpracy, działania organizacyjne, promocyjne oraz oprawę graficzną.