Paulina Świst

Klient

Wydawnictwo Akurat

Zadanie

Wprowadzenie na rynek debiutującej autorki Pauliny Świst wraz z książką „Prokurator” i osiągnięcie wyniku sprzedażowego na poziomie 30 tysięcy egzemplarzy.

Działania

Zbudowanie komunikacji wokół pozornej wady książki – anonimowości autorki, która ze względu na wykonywany zawód prawnika nie może ujawnić swojej prawdziwej tożsamości. Wygenerowanie rekordowego dla premiery książki ruchu w social media. Skupienie się na wysokiej responsywności autorki.

 

Efekty

Pierwszy od dekady polski debiut osiągający tak wysoką sprzedaż. 55 tysięcy egzemplarzy zostało kupionych w okresie niecałych trzech miesięcy od premiery (24 maja). Obecność na wysokich pozycjach notowań sprzedaży wszystkich wiodących sieci handlowych, w tym na topce stacjonarnej Empiku przez trzy miesiące od premiery. Wyższe notowania książki „Prokurator” niż premierowych tytułów znanych polskich autorów powieści z kategorii kryminał i sensacja. W efekcie działań PR pojawiło się ponad 550 informacji i opinii na temat powieści. Fenomen „Prokuratora” opisywały czołowe portale internetowe: WP.pl, Onet.pl, Gazeta.pl czy Newsweek.pl. Paulina Świst z debiutancką książką stała się jedną z wiodących rodzimych autorek kategorii kryminał i sensacja.