Pawilon Polski na Biennale w Wenecji

Klient

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie

Zadanie

Międzynarodowa i krajowa promocja Pawilonu Polskiego na 56. Biennale w Wenecji.

Działania

Indywidualny kontakt z ponad 500 dziennikarzami z ponad 20 państw ze szczególnym naciskiem na dzienniki, tygodniki opinii i media poświęcone sztuce z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Francji, Włoch i Polski. Niestandardowe działania na Twitterze. Promocja na Facebooku. Organizacja konferencji prasowej w Warszawie.

Efekty

Ponad 70 publikacji w prestiżowych zagranicznych mediach dwa tygodnie po rozpoczęciu Biennale (czyli bez publikacji relacji w miesięcznikach), w tym wiele zaliczających Pawilon Polski do grona najlepszych. Publikacje w największych dziennikach i tygodnikach, m.in. globalnym Financial Timesie, brytyjskim Guardianie, amerykańskim Boston Globe, włoskim Corriere della Sera, szwajcarskim Le Courrier, kanadyjskim La Presse, irlandzkim The Irish Times, holenderskim De Groene Amsterdammer. Artykuły o Pawilonie Polskim i wywiady z polskimi artystami ukazały się w światowych mediach o sztuce, m.in. Art Review, The Art Newspaper, Frieze, Monopol Magazin, BLOUIN ARTINFO i Artribune. Niestandardowa kampania na Twitterze została oparta na koncepcji wykorzystania medium do kontaktu z krytykami sztuki z całego globu i spotkała się z dużą interakcją sięgającą kilkudziesięciu aktywności w ciągu doby. Konferencja prasowa w Warszawie zgromadziła niemal 40 dziennikarzy, a wywiady z artystami przeprowadziły czołowe polskie media (np. Gazeta Wyborcza, Trójka, TVP 2). Case study będziemy aktualizować wraz z publikacjami z mediów o dłuższym cyklu produkcyjnym.