Polecam posłuchać Mozarta

Klient

Warszawska Opera Kameralna

Zadanie

Kreacja oraz organizacja niestandardowej kampanii dla Festiwalu Mozartowskiego, a także komunikacja wydarzenia w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Zwiększenie liczby publikacji oraz ich zasięgu w stosunku do roku 2015.

Działania

Stworzenie koncepcji i realizacja akcji „Polecam posłuchać Mozarta”, pierwszej w Polsce – a być może także na świecie – kampanii promującej muzykę klasyczną za pomocą telefonicznych infolinii.

 

Efekty

Numery do czterech infolinii pojawiły się w kilkuset miejscach Warszawy – kawiarniach, uniwersytetach, na billboardach, słupach reklamowych i tablicach ogłoszeniowych. Można było je znaleźć także w dziale ogłoszeń drobnych w Super Expressie, Rzeczpospolitej i Gazecie Wyborczej. Po wybraniu jednego z numerów można było usłyszeć zaproszenie od konkretnego solisty Warszawskiej Opery Kameralnej, a następnie fragment arii Mozarta. Każdy z artystów przedstawił siebie w zupełnie innej niż dotychczas sytuacji. Na plakatach zachęcających do wzięcia udziału w akcji można było ich zobaczyć poza operową sceną w codziennych, nieformalnych strojach, w domu lub kawiarni, spędzających wolny czas po ciężkiej pracy na scenie – i wciąż słuchających muzyki Mozarta. W ten sposób pokazaliśmy, że utworów wiedeńskiego kompozytora można słuchać zawsze i wszędzie. Festiwal Mozartowski został przedstawiony jako wydarzenie dla szerokiej publiczności, także dla osób, które wcześniej na nim nie były. Do muzycznych infolinii zadzwoniły 1623 osoby. Liczba publikacji dotyczących Festiwalu Mozartowskiego została zwiększona o 35 procent w stosunku do roku 2015. W wydarzeniu wzięło udział 12 tysięcy osób.