„Porąb i spal”

Klient

Wydawnictwo Smak Słowa

Zadanie

Promocja książki „Porąb i spal” Larsa Myttinga, nietypowej lifestylowej opowieści o męskiej pasji związanej z drewnem. Osiągnięcie wyniku sprzedażowego powyżej 30 tysięcy egzemplarzy.

Działania

Stworzenie – odmiennego od oryginalnego – polskiego tytułu książki dającego większy potencjał promocyjny oraz przygotowanie wytycznych dla rodzimej wersji okładki. Przygotowanie strategii działań media relations skupionej wokół męskości, siły, ale też rodziny. Przeprowadzenie komunikacji tytułu w mediach tradycyjnych i społecznościowych, w tym wysyłka niestandardowych press-packów do dziennikarzy. Całość działań skupiała się na konieczności stworzenia sytuacji, w której „Porąb i spal” z tytułu pozornie niszowego staje się książką, o której mówią wszyscy.

 

Efekty

Spełnienie założeń sprzedażowych. „Porąb i spal” dwa miesiące po premierze utrzymuje się w dziesiątce najchętniej kupowanych książek sieci Empik. Aby osiągnąć ten wynik w pierwszej kolejności został wykorzystany portal Facebook, na którym posty publikowane na profilu książki dotarły do ponad 700 tysięcy osób w ścisłej grupie docelowej, wywołały wysoką interakcję (15-45 procent) oraz sprawiły, że tytuł jeszcze przed premierą stał się tematem rozmów internautów. Działania media relations skutkowały niemal 200 publikacjami, z czego aż jedna czwarta ukazała się w prasie. Artykuły na temat „Porąb i spal” opublikowały m.in. Duży Format (wywiad), Esquire (artykuł), MetroCafe.pl (artykuł), Wprost (recenzja), Super Express (recenzja), CKM (recenzja), Gazeta Wyborcza (recenzja w grzbiecie głównym oraz artykuł w Magazynie Świątecznym) i Rzeczpospolita (recenzja). Kilkanaście wywiadów przeprowadziły ogólnopolskie i regionalne stacje radiowe, np. Trójka, Jedynka i Tok FM. Z kolei w Dzień Dobry TVN ukazał się obszerny reportaż z pobytu ekipy programu u autora książki, Larsa Myttinga. Dzięki licznym publikacjom „Porąb i spal” było jedną z najgłośniejszych premier książkowych pierwszego kwartału 2016 roku.