Premiera nowej powieści Harukiego Murakamiego

Klient

Wydawnictwo Muza SA

Zadanie 

Promocja nowej książki Harukiego Murakamiego pod kątem jak największej sprzedaży.

Działania

Pierwsza w Polsce premiera książki w maszynach vendingowych; kilkuetapowe, trwające trzy miesiące, działania media relations – związane z potencjalnym Noblem dla pisarza, zapowiedziami premiery, samą książką; organizacja czytania książki przez kilkaset osób naraz w ramach klubów czytelniczych w całej Polsce.

Efekty

Spełnienie założeń sprzedażowych wydawcy. Książka w TOP 10 Empik.com dwa tygodnie przed wprowadzeniem do sprzedaży. Najwyższa pozycja sprzedażowa w dziedzinie literatury pięknej w sieciach Empik i Matras w ciągu trzech tygodni od rozpoczęcia sprzedaży. Nietypowa premiera spowodowała, że książką zainteresowały się nie tylko media kulturalne, lecz także dziennikarze newsowi, którzy nie poruszają tematów literackich. Wydarzenie relacjonowały wszystkie największe stacje radiowe, dzienniki i portale w Polsce, ale też media regionalne. Premiera spotkała się także z bardzo dobrym odbiorem w mediach społecznościowych oraz marketingowych.