Wydawnictwo Akurat
Promocja książki „Marsjanin” Andy'ego Weira. Rozszerzenie grupy docelowej o odbiorców niezainteresowanych literaturą science-fiction.
Kampania w social media oparta na wciągnięciu w marsjańską zabawę jak największej ilości wpływowych użytkowników Instagrama i Facebooka. Działania media relations skierowane do mediów mainstreamowych zazwyczaj niepiszących o fantastyce. Wykorzystanie pozornie negatywnych cech autora jako atutu.
Większość wpływowych blogerów książkowych, a także kilkadziesiąt innych osób ze świata kultury opublikowało w swoich kanałach social media marsjańskie fotografie w „hełmach” nawiązujących do okładki książki z marsjańskim pejzażem w tle (plakat wzorowany na okładce) oraz informacją o książce. To wywołało zainteresowanie innych użytkowników mediów społecznościowych i pociągnęło za sobą pierwsze efekty sprzedażowe powieści. W drugim etapie książka jako self-publishingowy fenomen stworzony przez zdolnego debiutanta, ale zarazem dziwaka skupionego na kosmicznych technologiach, zaistniała na łamach mediów o szerokim zasięgu, także opiniotwórczych. Obszerne publikacje na temat „Marsjanina” ukazały się m.in. w: Gazecie Wyborczej, Polityce, Rzeczpospolitej, Super Expressie, ogólnopolskim wydaniu Polski The Times. W sumie ukazało się ponad 600 publikacji na temat książki.