Festiwal Reggaeland

Klient 

Płocki Ośrodek Kultury i Sztuki 

Zadanie 

Odbudowa wizerunku festiwalu po kryzysie; zwiększenie liczby widzów. Doradztwo w sprawie wyboru artystów i programowanie wydarzeń dodatkowych. 

Działania

Opracowanie strategii promocji i jej kompleksowe wdrożenie; media relations; działania reklamowe; social media; działania niestandardowe. Działania miały na celu dotarcie do wszystkich fanów muzyki reggae, ale też zdecydowane wyjście poza ograniczoną grupę i dotarcie do nowego odbiorcy.

Efekty

Podwojenie liczby uczestników w roku 2012 (11 tys.) oraz kolejne jej zwiększenie w roku 2013 (12 tys.), co dało Reggaelandowi tytuł największego festiwalu reggae w Polsce. Wydarzenie stało się też jednym z dziesięciu największych biletowanych festiwali muzycznych w kraju. Dzięki jasnemu i szerokiemu przekazowi po raz pierwszy na festiwalu pojawiła się nowa, nie stricte reggae'owa publiczność. Dzięki stworzeniu programu działań dodatkowych (warsztaty, strefa dziecięca, reggaebus, udogodnienia dla rodzin i niepełnosprawnych) festiwal zyskał bardzo przychylne recenzje. Wartość ekwiwalentu reklamowego w roku 2013 przekroczyła 1 100 000 PLN.