Targi Książki Kulinarnej

Klient

Qchnia Artystyczna oraz Marta Gessler

Zadanie

Organizacja i promocja trzeciej edycji wydarzenia. Promocja restauracji w kontekście wydarzenia. Umocnienie pozycji Targów Książki Kulinarnej jako największego profesjonalnego wydarzenia związanego z zagadnieniami kulinarnymi w Warszawie. 

Działania

Opracowanie koncepcji wydarzeń. Pozyskanie partnerów merytorycznych i wystawców. Redakcja i produkcja pierwszego numeru magazynu „Qa”. Organizacja niestandardowej kampanii w social media. Działania media relations.

 

Efekty

Rekordowa frekwencja na wydarzeniu – około 6000 osób. Liczba wydarzeń po raz pierwszy przekroczyła 30. Na Targach pojawiło się ponad 20 wystawców. Wydarzenie patronatem medialnym objęły najważniejsze media branżowe (m.in. Kuchnia+, Kukbuk, Usta, Food Service, Magazyn Kuchnia, Palce Lizać, Zomato.pl) oraz media lokalne i lifestylowe (np. Gazeta Stołeczna, Foch.pl). Publikacje o Targach Książki Kulinarnej po raz pierwszy pojawiły się także zagranicą dzięki międzynarodowym działaniom media relations oraz organizacji wydarzenia specjalnego – wystawy magazynów kulinarnych ze świata (m.in. z Wielkiej Brytanii, Australii, Japonii, Hiszpanii, Libanu). Łączna liczba publikacji medialnych wyniosła ponad 400, w tym ponad 30 wywiadów i szerszych materiałów (m.in. w Gazecie Wyborczej, portalu Gazeta.pl, Trójce, Tygodniku Powszechnym, miesięcznikach kobiecych). Zorganizowana w mediach społecznościowych akcja #wyzwaniegotowanie polegająca na przygotowaniu dania z ulubionej książki kucharskiej i nominowaniu trzech znajomych zaangażowała ponad 350 osób i wywołała interakcję 11000 kolejnych. Za koncepcję, organizację i promocję Targów Książki Kulinarnej odpowiadamy od ich pierwszej edycji w 2013 roku, która zgromadziła ponad 3000 osób.