Wydawnictwo w social media

Klient

Wydawnictwo Muza SA

Zadanie

Promocja wydawnictwa Muza SA oraz imprintu Akurat w social media; znaczne rozwinięcie komunikacji za pomocą Facebooka, budowa od zera komunikacji w innych kanałach; regularne zarządzanie treściami w social media.

Działania 

Zmiana sposobu komunikacji na fanpage wydawnictwa Muza SA – 95 procent treści związanych wyłącznie z książkami klienta, autorski kontent w postaci grafik, treści skierowane ściśle do grupy docelowej, stworzenie atmosfery sprzyjającej dialogowi z odbiorcą. Fanpage wydawnictwa Akurat stargetowany do młodszego odbiorcy, lżejsze treści, zmiana języka. Stworzenie profilu wydawnictwa Muza SA na Instagramie, stworzenie profilu na Twitterze. Kreacja kampanii w różnych kanałach dla konkretnych tytułów.

Efekty

Konto na Instagramie wydawnictwa Muza SA stało się najpopularniejszym książkowym profilem na Instagramie w Polsce (niemal 6000 obserwujących) posiadającym bardzo wysoką interakcję pod każdym zamieszczanym zdjęciem (400-500 polubień). Oryginalny kontent związany jest bezpośrednio z publikacjami Muza SA – przedstawione w atrakcyjnej graficznie formie cytaty pochodzące z książek wydawnictwa oraz książki w ciekawych stylizacjach. Konkursy na Instagramie generują średnio po 60 repostów zamieszczanych na profilach miłośników książek. Profil Muza SA na Facebooku zanotował wzrost fanów o przeszło 500 procent (z 2500 do ponad 14000), profil Akuratu zanotował wzrost fanów o przeszło 340 procent (z 1400 do ponad 6000). Fani zostali pozyskani poprzez targetowane kampanie oraz dynamiczny rozwój organiczny związany z wysoką interakcją. Oba fanpage są mocno wykorzystywane w działaniach sprzedażowych i wyraźnie przyczyniają się do podnoszenia wyników sklepu muza.com.pl. Jednym z projektów w mediach społecznościowych dla wydawnictwa Muza SA była real-time marketingowa akcja stworzona na potrzeby książki „Doradca smaku”. Na profilach poświęconych kulinariom zostało uruchomione Pogotowie Kulinarne Michela Morana, które na podstawie tego, co użytkownicy mają w swoich lodówkach, w ciągu 24 godzin (a najczęściej kilkunastu minut) podawało przepis na smaczne danie wraz z linkiem do kupienia książki. Innym projektem była pierwsza w Polsce kampania promocji książki („Wiem o tobie wszystko”) na Tinderze, która wygenerowała ponad 500 pozytywnych odpowiedzi od użytkowników. Konto na Twitterze Wydawnictwa Muza SA w ciągu 6 miesięcy zyskało dzięki organicznemu rozwojowi blisko 1100 obserwujących, stawiając głównie na bezpośredni kontakt z użytkownikami.