Aukcja Sztuki Dawnej

Klient

DESA Unicum

Zadanie

Komunikacja Aukcji Sztuki Dawnej oraz wystawienia na sprzedaż obrazu „Zabicie Wapowskiego” autorstwa Jana Matejki.

Działania

Stworzenie strategii działań PR bazującej na różnych modyfikacjach komunikatu, m.in. historycznym, politycznym, artystycznym. Klasyczne działania komunikacyjne.

 

Efekty

Na Aukcji Sztuki Dawnej padł absolutny rekord polskiego rynku sztuki. „Zabicie Wapowskiego” sprzedane za 3,68 miliona złotych stało się najdroższym dziełem kupionym na aukcji w kraju. Obrót na całej aukcji wyniósł niemal 7,2 miliona złotych. Rekordowe dla polskiego rynku sztuki były także wyniki działań medialnych. Aukcja Sztuki Dawnej pojawiła się w mediach ponad 300 razy, z czego aż 50 procent stanowiły publikacje RTV oraz prasowe. Połowa publikacji pojawiła się przed licytacją. Informowały o niej wszystkie największe stacje telewizyjne: TVP1, TVP2, TVN, Polsat, TVN 24, TVP Info, Polsat News, dzienniki (także biznesowe), portale horyzontalne oraz ponadregionalne stacje radiowe. Wiele mediów RTV poświęcało wydarzeniu jednorazowo czas antenowy powyżej 10 minut. Ekwiwalent reklamowy działań PR wyniósł ponad 1,9 miliona złotych.